Order tabben är vart vi hittar alla ordrar som kunderna har lagt.
Här kollar vi på en order som har
kommit in från en kund, det finns mycket information på lite utrymme. Vi
går igenom det del för del.
Detta är ett exempel på en order från en kund, vi kan se mycket info utan att behöva gå in på själva ordern.
Går igenom de olika delarna på ordern.
Först ser vi markeringarna på vänstersidan, dessa meddelar enkelt status för ordern.
Kundmeddelande: Kunder kan skicka ett meddelande med en order, det visas här.
Ordernotering: Inne på ordern kan admins lägga till en notis, den visas här.
Datum: Visar datumet ordern är lagd
Summa: Visar totala priset på ordern, även vilket betalsätt kunden använde.
De
tre knapparna på höger sidan är genvägar till att markera en order som
“Behandlas” eller “Färdigbehandlad” och den sista tar dig in på sidan
för denna ordern. Dessa visas beroende på vilken status ordern har.
Vi klickar på ögat för att gå vidare till order detaljer.
Det första vi ser på ordersidan är orderdetaljer.
Här kan vi se kundens betalsätt och när betalningen gick igenom, vi ser också vilken ip-adress kunden hade vid beställning. Nedanför hittar vi orderdatum och orderstatus, dessa går även att ändra.
Det går även att se/ändra vilken kund som beställningen ligger på samt deras Fakturering och Leveransadress.
Nästa del av ordersidan kan vi se vilka artiklar kunden beställde, antalet varor och vilket pris varorna hade.
Om vi klickar på en av produkterna får vi upp tre knappar.
Du kan ta bort produkten från ordern, öka och minska antalet produkter i lagersaldot.
Under produkterna visas totala fraktkostnaden och det valda fraktsättet.
Order Noteringar
På ordrar kan vi spara ordernoteringar, dessa finns i två varianter.
Privat notering: Visas bara för admins och sparas på ordersidan
Kundmeddelande: Detta kommer att synas i ordersidan för kunden på sidan under “Mitt konto”.
Färgen visar om de är ett Privat eller Kundmeddelande.
Grå, Privat Notering
Blå, Kundmeddelande